De lange vlucht - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rowin Holtslag - WaarBenJij.nu De lange vlucht - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rowin Holtslag - WaarBenJij.nu

De lange vlucht

Door: Rowin Holtslag

Blijf op de hoogte en volg Rowin

28 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op naar het eiland ergens hier heel ver vandaan. Het klinkt als een perfecte opening voor een sprookje, maar laten we beginnen bij het begin. De lange lange lange vlucht Maar het schijnt dat het met de boot, koets of rolschaatsen nog langer duurt. Ondanks dat de tijd toch uiteindelijk wel mee valt (als je alleen naar de eerste vlucht kijkt) heb ik ieder 5 min een andere houding in de hoop dat ik in slaap val. Na deze vlucht mag ik 8 uur wachten op mijn overstap in het land van de bami en rijst, China! Op zich klinkt dat niet verkeerd, maar het enige wat ik ervan mee krijg is de saaie vertrekhal. Chinezen houden van foto's, even denk ik om met iedereen een selfie te gaan maken, maar de vermoeidheid is te sterk. Dus is het bij vooruit staren gebleven. Er lijkt nog geen eind te komen aan deze vermoeiende 8 uur, maar ik denk dat wachten op een vliegveld nooit prijzen zal winnen voor leukste dagbesteding. Veel woorden maar zoals gewoonlijk nog niks zinnigs gezegd, dus bij deze toch nog even een quote: Altijd blijven lachen (Bassie,1983) ik ben geland, dus nu gaat het echt beginnen! Hopelijk verstuurd ie nu wel...