De energie met kerst - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rowin Holtslag - WaarBenJij.nu De energie met kerst - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rowin Holtslag - WaarBenJij.nu

De energie met kerst

Door: Rowin Holtslag

Blijf op de hoogte en volg Rowin

26 December 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Beste goedgevulde kerstvierders,
Waar men in Nederland rustig ontwaakt en zich klaar maakt voor weer een dag van veel eten, heb ik me op tweede kerstdag (wat hier niet wordt gevierd) opnieuw in een (te) strakke wetsuit gehesen. Op voor een nieuw avontuur in het water, na raften, kajakken of duiken met haaien was het nu de buurt om te surfen.

Deze surfdude die doorgaans al moeite heeft om op een balk met een breedte van circa een meter zijn evenwicht te houden heeft zich prima vermaakt tijdens de 1,5 uur durende instructie. Niet dat ik nu ineens wel mijn evenwicht kon houden, maar het proberen was al lachen! Ook andere hadden veel moeite de balans te vinden in dit sterke water, met hoge golven. Vermoeiend maar een prima activiteit op deze warmere dag.

Terug naar de dagen rondom het heilige feest. Daags voor kerst met liften een lunch aangeboden gekregen van een wel heel gastvrije familie, de bbq werd aangestoken en mijn buikje werd enorm gevuld!!
Kerstavond en eerste kerstdag waren ook zeer geslaagd. Waar andere uren stonden te kokkerellen, wist deze anti chefkok met wat aardappelen uit de oven, perziken en ananassen uit blik en wat gehaktballen mijn smaak pupillen te prikkelen. Al was het stukje kip dat ik van twee andere Nederlanders kreeg een stuk beter. Door deze boys twee zeer gezellige avonden gehad. Bovendien nog samen naar de steilste straat ter wereld geweest en een schiereiland bezocht vol meeuwen en een enkele zeehond. Dus zelfs met kerst zit ik niet stil, op naar oud jaar!

Tot zover
De kerstreporter uit het buitenland